Onpa hieno fiilis saada taas jotain aikaiseksi. Oon viikon verran tehnyt kreikan lippua. Tosin pidin välissä 5 päivää taukoa. Ärsyttää olla tekemättä käsitöitä, mutta koska onnistuin kaatumaan jäisissä portaissa ja satuttaa itteni niin, että käsi kipuilee ja menee tunnottomaksi, jos otan puristusotteen, niin pakko vähän rajata tekemisiä. Olisin mielelläni tuottelias ja tekisin lippuja koko ajan, mutta kai tässä on pakko yrittää olla aikuinen ja ajatella terveyttään. Tylsää projektin kannalta.

Kreikan lippu oli vielä suhteellisen helppo tehdä verrattuna siihen mitä jatkossa tulee eteen. Niin kauan kun kuviossa on suoria linjoja, pystyy työn tekemään suhteellisen kivuttomasti. Mutta kun tulee aika tehdä esim Albanian lippu, niin kyllä siitä tulee haasteellista. Kaveri, joka on mun lailla Euroviisu-fani ja joka tekee samanlaista lippupeittoa, sai hyvän idean vaikeimpiin lippuihin. Kaveri suunnitteli, että se huovuttais monimutkaisemmat kuviot lippuihin. Kuulostaa suorastaan nerokkaalta, en olis ikinä ite tullut ajatelleeksi huovutuksen mahdollisuutta. Tosin oon ite päättänyt yrittää tehdä lipuista ja niiden kuvista mahdollisimman tarkkoja, eikä siinä onnistu pelkästään huovuttamalla. Mutta sitä voi käyttää apuna ja sit voin kirjoa loput.

Tässä vielä lopuksi kuva mun Kreikan lipusta. Siitä tuli vähän toispuoleinen, koska se on leveämpi alaosasta, mutta annan sen itselleni anteeksi. Voinhan mä aina hienosäätää lippujen reunoja kun yhdistän ne peitoksi.



-----